Dieren,
23
april
2018
|
15:33
Europe/Amsterdam

Gazelle wint in fietstesten van De Telegraaf en het Algemeen Dagblad

  • Ultimate Marco Polo (toerfiets) en Grenoble C7 (e-bike) winnen fietstest van De Telegraaf, succes voor Chamonix T10 HMB en Orange C7+ HMB bij het Algemeen Dagblad
  • Testen van kranten zijn belangrijke graadmeters: consumenten, Fietsersbond en Consumentenbond testten mee

Succes voor Gazelle in fietstesten van twee landelijke kranten. Zowel bij De Telegraaf als het Algemeen Dagblad (AD) wint het fietsmerk met verschillende modellen. Waar het AD de modellen testte in samenwerking met een panel van bijna veertig consumenten, trok De Telegraaf op met specialisten van de Fietsersbond en Consumentenbond (enkel e-bikes). Om die reden zijn de resultaten van deze testen belangrijke graadmeters.

Algemeen Dagblad

Het AD heeft de Chamonix T10 HMB tot beste elektrische hybride verkozen (cijfer: 8,5). “De geruisloze motor, tien versnellingen en de uitstekende wegligging zorgen voor een fijne rijervaring”, schrijft de krant. Daarnaast is men te spreken over het display en de bediening. “De sportieve look en nette afwerking zorgen voor goede uitstraling.” De Orange C7+ HMB is volgens de AD-test de beste koop voor wie op zoek is naar een elektrische stadsfiets (cijfer: 7,7). “De fiets scoort goed op het gebied van rijeigenschappen, comfort, motor en bediening. De motor en de ondersteuning zijn prima en ook de afwerking van deze Gazelle is goed.”

De Telegraaf

In de test van De Telegraaf is de Grenoble C7 de ‘onbetwiste winnaar’ in de e-bikecategorie met middenmotorfietsen. Het is het panel opgevallen dat de nieuwe Bosch Active Line Plus goede ondersteuning geeft, hoe zwaar de omstandigheden ook zijn. “De motor is stil en als deze is uitgeschakeld fiets je behoorlijk licht. Het frame is stijf en daardoor ervaar je veel stabiliteit en direct stuurgedrag. De fiets heeft een ruime instap.” Bij de toerfietsen wint de Ultimate Marco Polo. “De fiets heeft een stabiel frame, stuurt strak en beschikt over goede onderdelen, waaronder een degelijke voor- en achterdrager van Tubus. Bagage van meer dan 50 kilogram gaat zo gemakkelijk mee.”