Dieren,
21
april
2022
|
10:14
Europe/Amsterdam

Gazelle opent eerste Experience Center in Noord-Amerika

Santa Cruz USA, 21 april 2022Gazelle timmert flink aan de weg in Noord-Amerika. In Santa Cruz, in Californië, opent het merk vandaag zijn eerste Experience Center. Die vestiging dient als e-bike testlocatie voor consumenten, die er ook uitgebreid kunnen kennismaken met de Nederlandse fietscultuur.

De belangstelling voor elektrische fietsen in de Verenigde Staten en Canada groeit exponentieel. Mede om die reden is Noord-Amerika een belangrijke exportmarkt voor Gazelle. Om de animo voor e-bikes verder aan te wakkeren en consumenten een bijzondere ervaring te bieden, opent Gazelle haar eerste Experience Center in Noord-Amerika.

Kennismaking met Gazelle
“Met het Gazelle Experience Center genereren we leads voor dealers, precies zoals we dat al met succes in andere landen doen. In het Experience Center kunnen consumenten kennismaken met de Nederlandse fietscultuur. We laten hen er op een positieve manier het gebruiksgemak en de kracht van e-bikes zien. Met als doel mensen te motiveren meer fietskilometers te maken”, aldus Ewoud van Leeuwen, general manager van Gazelle Noord-Amerika.
   
Perfecte testomgeving
Het Experience Center is gevestigd op een strategische locatie in de stad Santa Cruz, op amper twee kilometer van het Noord-Amerikaanse hoofdkantoor van Gazelle. Het grenst direct aan de Santa Cruz Coastal Rail Trail en ligt op korte afstand van de historische Beach Boardwalk. Hiermee hebben testrijders een perfecte omgeving om de e-bikes van Gazelle uitgebreid te proefrijden. De wegen zijn uitstekend, net als de uitzichten, onder andere op de Baai van Monterey. 

Ondersteuning van dealers
Het Noord-Amerikaanse Experience Center heeft veel weg van het beproefde Experience Center-concept dat Gazelle in diverse Europese landen heeft opgezet. Dit betekent dat consumenten er een premium selectie van Gazelle e-bikes kunnen testen. Zij krijgen een uitgebreide productuitleg en adviezen op maat. Voor het doen van een aankoop kunnen consumenten alleen bij bij dealers terecht. De verwachting is dat consumenten na de testervaring goed voorbereid en met extra enthousiasme naar de dealer gaan. “De Gazelle dealers spelen een belangrijke rol. We zijn verheugd om met dit Experience Center ondersteuning te bieden door middel van het informeren van de consument en uiteindelijk verkopen te realiseren voor onze dealers”, zegt Van Leeuwen. Voor Noord-Amerikaanse begrippen is het testconcept zoals Gazelle dat biedt volledig nieuw. 

Investeren in fietsonderwijs 
Consumenten kunnen voorafgaand aan het bezoek online een proefrit met uitgebreid persoonlijk advies reserveren. Hier zijn bescheiden reserveringskosten aan verbonden die Gazelle vervolgens weer investeert in programma’s en initiatieven die gericht zijn op verbetering van het fietsonderwijs en de fietsinfrastructuur. Gazelle heeft in Noord-Amerika namelijk twee grote ambities: meer mensen enthousiast maken voor de fiets en het fietsen beter, veiliger en leuker maken. 

Educatie
Gazelle gebruikt het Experience Center tevens als een educatieve faciliteit voor personeel en retailtrainingen. Daarnaast zijn er af en toe media-evenementen die helpen om het merk Gazelle bekender te maken in Noord-Amerika. Op enkele plaatsen in het Experience Center en op diverse momenten wordt de fietscultuur van Nederland, daar waar Gazelle groot is geworden, als toonbeeld genomen.

Meer informatie over het nieuwe Experience Center is online te vinden: https://www.gazellebikes.com/en-us/experience-center

download
Experience Center Video