Dieren,
31
augustus
2016
|
11:51
Europe/Amsterdam

‘Olympisch goud’ voor Koninklijke Gazelle

  • Onderzoek: Gazelle heeft de meest gewaardeerde olympische campagne
  • Tijdens de Spelen voorzag Gazelle TeamNL van oranje fietsen

Dieren, 31 augustus – Ook Koninklijke Gazelle heeft een glanzende gouden medaille behaald tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Volgens de Olympische Barometer, een onderzoek van marktonderzoekbureau Trendbox in samenwerking met Activate&Co, had Gazelle de meest gewaardeerde campagne van allemaal. De Dierense fietsfabrikant was als ‘sponsor van de vrije tijd’ aan TeamNL verbonden.

Ipanema, de Copacabana, Leblon, het Olympisch dorp; werkelijk overal in Rio de Janeiro doken de afgelopen weken oranje fietsen van Gazelle op. Voor de fietsers was het lekker om even uit te waaien en zeer praktisch om op de oranje tweewielers te stappen. Op de oranje-fietsen manoeuvreerden zij gemakkelijker door het drukke verkeer van Rio de Janeiro. De fietsen trokken heel wat bekijks.

In beweging
Het onderzoek maakt verder duidelijk dat mensen met volle teugen hebben genoten van de Zomerspelen in Brazilië. Ruim vier op de tien Nederlanders (43 procent) hebben plezier beleefd aan het kijken naar sporten die voor hen niet of minder bekend zijn. Ook aardig is dat het olympische toernooi mensen letterlijk in beweging lijkt te brengen. Vijftien procent, vooral mannen en jongeren tot 35 jaar, hebben zich door TeamNL en alle andere atleten op de Spelen laten inspireren om zelf meer te gaan bewegen. Gazelle, dat graag een steentje bijdraagt aan een vitale samenleving, is blij met die ontwikkeling.

Gazelle. Sponsor van de vrije tijd
Als alles erop gericht is om een topprestatie neer te zetten, gefocust op het winnen van een Olympische medaille. Juist dan is het belangrijk om ook af en toe te ontspannen, zodat concentratie en focus behouden blijven. Wat is een betere manier om te ontspannen dan oer- Hollands de zinnen te verzetten? Heerlijk op de fiets uitwaaien om zo de focus te behouden voor waar het uiteindelijk echt om gaat: trainen, winnen en goud. Met die insteek was Koninklijke Gazelle sponsor van de vrije tijd van TeamNL.