Dieren,
20
oktober
2016
|
08:59
Europe/Amsterdam

Koninklijke Gazelle slaat brug met populaire dancescene

  • Fietsen van Koninklijke Gazelle zijn te zien in de Amsterdamse pop-up store van het bekende platenlabel Spinnin’ Records
  • Nederland toonaangevend op fiets- en dancegebied

Amsterdam, 20 oktober – Koninklijke Gazelle viert het Amsterdam Dance Event (ADE) mee. Fietsen van ’s lands oudste fabrikant zijn deze dagen zichtbaar in en bij de nieuwe, Amsterdamse pop-up store van Spinnin’ Records. Dat is wereldwijd het grootste platenlabel op dancevlak. De tijdelijke zaak in de Negen Straatjes, in hartje Amsterdam, is gedurende alle dagen van het ADE geopend (nog tot en met zondag 23 oktober).

“Nederland staat internationaal bekend als fietsland nummer één. Maar Nederland is absoluut ook het danceland bij uitstek. Onze deejays – Tiësto, Oliver Heldens en Sam Feldt – zijn al jarenlang toonaangevend. Met een omzet van ruim een half miljard euro per jaar is dance het grootste Nederlandse exportproduct op muziekgebied. We zijn er trots op dat we nu een brug slaan tussen twee typisch Nederlandse werelden”, zegt woordvoerder Ferdi Ertekin van Koninklijke Gazelle.

De pop-up store van het vermaarde platenlabel is woensdagochtend opengegaan voor publiek (Reestraat 14). Op de eerste dag was de aanloop enorm. Er kwamen Nederlanders, maar ook vele buitenlanders naar de tijdelijke zaak. Chinese danceliefhebbers brachten uit blijdschap en dankbaarheid zelfs een boeket bloemen. In de loop van de dag liet deejay Mike Williams, de jonge protégé van Tiësto, zich zien. Hij ging met fans op de foto en knoopte een praatje met hen aan.

Demo drops
De pop-up store, aangekleed met fietsen van Gazelle, is deze dagen het toneel van zogeheten demo drops. Twee vertegenwoordigers van Spinnin’ Records geven in een ruimte live feedback op zelf geproduceerde tracks van mensen die ooit hopen door te breken in de dancewereld. “Als je deejay wilt worden, dan is dit de gateway to heaven”, weet Juliëtte Christiani van Spinnin’ Records. Er komen volgens de mensen achter de pop-up store ruim zeshonderd deelnemers op af.