Dieren,
31
januari
2017
|
09:19
Europe/Amsterdam

Fonk: ‘Gazelle één van meest aansprekende merken’

  • Vakmedium Fonk nomineert Gazelle als eerste merk voor verkiezing ‘Brands to Watch 2017’
  • Gazelle is volgens Fonk vernieuwend en sterk in het aanspreken van jongere doelgroepen

Dieren, 31 januari – Het jaar is nog jong, maar volgens Fonk is Gazelle beslist één van de meest aansprekende merken van 2017. Het vakmedium voor marketeers en communicatiemensen heeft Gazelle als eerste genomineerd voor ‘Brands to Watch 2017’. Dit is een nieuwe verkiezing die moet uitgroeien tot ’s lands meest toonaangevende contest op merkgebied. Fonk vindt Gazelle opvallend, omdat ze regelmatig met vernieuwingen komt en doeltreffend is in het aanspreken van jongere doelgroepen.

“Met ‘Brands to Watch 2017’ brengen we de meest aansprekende merken in kaart. Gazelle is het eerste merk dat we nomineren en ook het enige fietsenmerk dat op ons lijstje staat. Ze laat zien dat je ook na 125 jaar heel actueel kunt zijn, zolang er maar geschakeld wordt”, zegt hoofdredacteur Nicolette Hulsebos van Fonk. “Gazelle komt regelmatig met leuke innovaties, zoals de fiets met Safedrivepod die bellen en WhatsAppen onderweg onmogelijk maakt. Daarnaast haakt ze heel goed aan bij een jonger publiek. Dat zie je aan de samenwerking met Amsterdam Dance Event.”

Vakjury bepaalt winnaar
De achtkoppige redactie van Fonk nomineert maandelijks een puur Nederlands merk. Elke genomineerde wordt de komende tijd voorgesteld aan de lezers. Aan het einde van het jaar beslist een vakjury welk merk het meeste aanspreekt. Er wordt onder meer gelet op de creativiteit en de impact die een bedrijf genereert. Inmiddels is er een lijst met een rits merken die Fonk extra in de gaten houdt. Onder de mogelijke kandidaten bevinden zich zowel oude, gevestigde merken als bedrijven die in korte tijd naam wisten te maken. Ze komen uit allerlei branches.

Fonk: vakmedium voor creatieve denkers
Fonk is een autoriteit in de wereld van marketing en communicatie. Ze is het vakmedium voor creatieve denkers en heeft een betaalde printoplage van 7.500 exemplaren. De digitale versie heeft 30.000 views per editie. Online heeft Fonk maandelijks 200.000 paginaviews. Fonk is tevens oprichter van de bekende verkiezing ‘New Kids on the Block’.